HomeDział technicznyNapraw to sam

MID - instrukcja montażu - Opel Astra [G]

 

PODŁĄCZENIE WYŚWIETLACZA


Jeżeli już uporaliśmy się z powyższymi czynnościami, nie pozostało nic innego jak podlutowanie wszystkich kabelków do wtyku MID-a.

Musimy pamiętać o tym, że oprócz dorobionych przez nas przewodów, podłączamy 12 pozostałych, znajdujących się we wtyczce TID-a.

Rozpiska pinów oraz kolorów przewodów została przedstawiona w Tabeli 2.

Wyświetlacz MID


Tabela nr 2

 

Kolor: Podłączamy do:
1 Masa Brązowy Pin 6 TID
2 Czujnik temperatury zewnętrznej Niebiesko-biały Pin 5 TID
3 Czujnik temperatury zewnętrznej Niebieski Pin 7 TID
4 +12V po stacyjce Czarny Pin 1 TID
5 +12V stałe Czerwony Pin 3 TID
6 Sygnał obrotomierza Zielony Pin 20 w zegarach
7 Moduł kontroli Szaro-żółty Pin 4 TID
8 Radio/data (steruje anteną autom.) Czerwono-biały Pin 2 TID
9 Radio [SCL] Brązowo-czerwony Pin 10 TID
10 Radio [MRQ] Brązowo-szary Pin 12 TID
11 Radio [SDA] Brązowo-czarny Pin 11 TID
12 Sygnał prędkości Niebiesko-czerwony Pin 9 TID
13 Czujnik oleju Brązowo-zielony Jeżeli brak - zwieramy do masy
14 Złącze diagnostyczne Brązowo-biały Pin 8 TID
15 Światło stopu Czarno-żółty Włącznik przy pedale hamulca
16 Światło stopu Czarny Włącznik przy pedale hamulca [+12V]
17 Check Control Biało-zielony Jeżeli brak - zwieramy do masy
18 Check Control Czarno-żółty Jeżeli brak - nie podłączamy
19 Czujnik zużycia klocków hamulcowych Żółto-czerwony Jeżeli brak - zwieramy do masy
20 Czujnik poziomu cieczy chłodzącej Brązowo-niebieski Jeżeli brak - zwieramy do masy
21 - - -
22 Czujnik poziomu płynu spryskiwacza Brązowo-żółty Jeżeli brak - zwieramy do masy
23 Manetka wycieraczek [R] Brązowo-biały Pin A w manetce wycieraczek
24 Manetka wycieraczek [S] Brązowo-czerwony Pin D w manetce wycieraczek
25 - - -
26 Czujnik poziomu paliwa Niebiesko-czarny Pin 25 w zegarach
27 ECM [sygnał wtrysku] Czarno-brązowy Wg tabelki
28 ECM [sygnał wtrysku] ? Wg tabelki
29 - - -
30 - - -
31 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej Niebieski Pin 28 w zegarach
32 - - -

 

Jeżeli udało nam się kupić wyświetlacz razem z oryginalną wtyczką to zadanie mamy ułatwione.
Ja niestety nie miałem tego szczęścia, dlatego wykorzystałem wtyk komputerowy wraz z taśmą FDD.
Po odpowiednim obrobieniu pasuje do gniazda naszego wyświetlacza.

Wyświetlacz MID


EFEKT KOŃCOWY


Po poprawnym wykonaniu opisanych czynności, założeniu klem na akumulator oraz przekręceniu kluczyka w stacyjce, oczom naszym powinien ukazać się następujący widok:

Wyświetlacz MID


Widać kilka uszkodzonych pionowych linii wyświetlacza, o których wspomniałem na początku.


STEROWANIE


Sterowanie funkcjami odbywa się przy pomocy przycisków na manetce wycieraczek. Wciskając "SET" przełączamy ekrany w następującej kolejności:

 

CHWILOWE ZUŻYCIE PALIWA
Wyświetlacz MID
 

ŚREDNIE ZUŻYCIE PALIWA

Wyświetlacz MID
 

CAŁKOWITE ZUŻYCIE PALIWA

Wyświetlacz MID
 

ŚREDNIA PRĘDKOŚĆ

Wyświetlacz MID
 

PRZEJECHANY DYSTANS

Wyświetlacz MID
 

ZASIĘG NA BAKU

Wyświetlacz MID
 

STOPER

 

Za pomocą przycisku "RESET" możemy zerować poszczególne wskazania. Wyjątkiem jest stoper, gdzie wciśnięcie tego przycisku powoduje kolejno jego uruchomienie, zatrzymanie i wyzerowanie.


PODSUMOWANIE


To już koniec fotorelacji z przebiegu "MID-owania" mojej Asterki.

Jak się okazuje, nie taki diabeł straszny....

Dodam tylko że cała operacja (nie licząc gromadzenia informacji i kompletowania urządzeń) zajęła mi 8 godzin.


Jeszcze raz dziękuję kolegom: stenko, walo i master22221, bez których montaż byłby o wiele trudniejszy.

 

Dziękując za uwagę pozdrawiam wszystkich.

  

Autor: Amberek

Wszelkie prawa zastrzeżone

 

Wszelkie materiały, informacje, pliki, rysunki, zdjęcia itp. dostępne w Serwisie www.astra.auto.pl nie mogą być kopiowane,
publikowane i redystrybuowane bez pisemnej zgody autorów. Wszelkie prawa zastrzeżone.