HomeDział technicznyNapraw to sam

Stacyjka - konserwacja, wymiana - Opel Astra [G]

W związku z powtarzającym sie problemem zacinającej sie stacyjki w naszych Astrach postanowiłem zamieścić manual (mój pierwszy) rozwiązujący ten problem. Z moich obserwacji wynika, że w momencie zablokowania stacyjki, smarowanie i psikanie WD40 do jej środka nic nie pomaga. Jeżeli kluczyk nie chce drgnąć, proponuję dorobić zapasowy, aby nie zniszczyć oryginalnego i siłą przy pomocy jakiegoś narzędzia obrócić nim.

Aby w przyszłości uniknąć blokowania się stacyjki przystępujemy do następujących czynności.

W pierwszej kolejności odkręcamy kilka śrub, aby ściągąć obudowę kolumny kierownicy.

Naprawa stacyjki 

 


Po odkręceniu ostatniej śruby znajdującej się w dolnej części obudowy, mamy dostęp do stacyjki. Przekręcamy kluczyk do pozycji I i w miejsce oznaczone czerwoną strzałką wkładamy jakiś drut lub coś podobnego i stacyjka prawie sama nam wyskoczy.

Naprawa stacyjki

 


Używając np. smaru grafitowego smarujemy wkład stacyjki w miejscach oznaczonych strzałkami.

Naprawa stacyjki
Naprawa stacyjki


Przy wkładaniu nasmarowanego wkładu, pamietajcie o tym, że kluczyk musi być w pozycji I, a blokada kierownicy musi być w pozycji dolnej czyli tak

Naprawa stacyjki


Pozdrawiam

kyrtap

---

 

 

Wszelkie materiały, informacje, pliki, rysunki, zdjęcia itp. dostępne w Serwisie www.astra.auto.pl nie mogą być kopiowane,
publikowane i redystrybuowane bez pisemnej zgody autorów. Wszelkie prawa zastrzeżone.